از (برای مقایسه) تبریز انتظامی دستگیری

از (برای مقایسه): تبریز انتظامی دستگیری سلب آرامش دستگیری سارق نیروی انتظامی خبر حوادث

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار بین الملل سازمان ملل مکان خشنی است/ روسیه و چین مایه نگرانی‌اند ، نیکی هیلی

    سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد چین و روسیه را دشمن های ژئوپولیتیک کشورش دانست و همچنین اشاره کرد که ایالات متحده از قتل جمال خاشقجی چشم‌پوشی نمی‌کند.

    سازمان ملل مکان خشنی است/ روسیه و چین مایه نگرانی‌اند ، نیکی هیلی

    نیکی هیلی:سازمان ملل مکان خشنی است/ روسیه و چین مایه نگرانی اند

    عبارات مهم : روسیه

    سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد چین و روسیه را دشمن های ژئوپولیتیک کشورش دانست و همچنین اشاره کرد که ایالات متحده از قتل جمال خاشقجی چشم پوشی نمی کند.

    به گزارش ایسنا، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد که به زودی این سمت را ترک می کند، در جریان سفر به واشنگتن جهت شرکت در مراسم ختم جورج هربرت واکر بوش، مدیر جمهوری پیشین آمریکا با آتلانتیک مصاحبه کرد.

    هیلی با متهم کردن روسیه به کارشکنی در شرکت ملل از طریق حق وتو گفت، نمونه بارز آن پرسشها مرتبط به تسلیحات شیمیایی در سوریه هست. او گفت: دیگر نمی دانم چند بار تلاش کردیم تا یک مکانیزم غیر جانبدارانه جهت جلوگیری از تسلیحات شیمیایی تدوین کنیم و در هر قدم، آنها درست در کنار بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) ایستاده و از او دفاع کردند. ناامیدی زیادی وجود داشت ولی همواره اعتقاد بوده ام، یکی از چیزهایی که در شرکت ملل یاد گرفتم این است که آن کشورها از آمریکا خشمگین هستند. شرکت ملل یک مکان خشن است ولی آنها از ما می خواهند که رهبری کنیم و ما باید ارزش ها و آزادی های هایمان و آنچه باور داریم که درست است را دنبال کنیم. بعد اگر شما از مردی حمایت می کنید که از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش استفاده می کند، شما باید او را به چالش بکشید.

    سازمان ملل مکان خشنی است/ روسیه و چین مایه نگرانی‌اند ، نیکی هیلی

    نیکی هیلی در ادامه تاکید کرد: اگر شما فردی را می بینید که به یک کشور دیگر می رود و از مواد سمی علیه غیرنظامیان استفاده می کند، شما باید آن را محکوم کنید. اگر می بینید که کشوری است که قصد دارد یک تهاجم را علیه کشور دیگری شروع کند و علیه حاکمیت آنها اقدام کند، شما باید تصویر العمل نشان دهید. مساله این نیست که من هر لحظه انتقادات تندی علیه روسیه مطرح می کنم. مساله این است که روسیه همچنان به اقداماتی مبادرت می کند که ما نمی توانیم از آنها بگذریم. اعتقاد دارم دشمن ژئوپولتیک آمریکا بعد از روسیه، چین هست. اعتقاد دارم این دو کشور مایه نگرانی هستند و هر دو نیازمند توجه هستند.

    این نماینده آمریکا همچنین حقوق بشر را جزو اساسی ترین حقوق هر فردی توصیف کرد و گفت: قویا اعتقاد دارم که هر وقت ما شاهد نقض آزادی های مردم بودیم یا اینکه دیدیم کیفیت زندگی آنها با حضور یک دیکتاتور دچار دگرگونی شد، باید تصویر العمل نشان دهیم لیکن نمی شود هر لحظه حرف آنها باشد. مبارزه ما جهت دموکراسی، حقوق بشر و مبارزه جهت شرافت انسان ها هزینه ای ندارد. ما خیلی روی استثمار جنسی که رخ می دهد متمرکز شدیم ولی روی فساد هم تمرکز داریم. شما در کشورهایی مثل سودان جنوبی یا جمهوری دموکراتیک کنگو زنان و دخترانی را می بینید که نشانه آزار جنسی قرار می گیرند، پسران خردسال کودک سرباز می شوند و کسی باید تصویر العمل نشان دهد. شاید نتوانیم در جلسه رای گیری و صدور قطعنامه علیه آنها در شرکت ملل متحد موفق شویم ولی می توانیم آنها را شرمنده کنیم. ما باید قدرت نفوذمان را درک کنیم؛ اینکه هنگامی که به کشوری هشدار می دهیم، کشورهای دیگر دقت عمل بیشتری به خرج بدهند.

    سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد چین و روسیه را دشمن های ژئوپولیتیک کشورش دانست و همچنین اشاره کرد که ایالات متحده از قتل جمال خاشقجی چشم‌پوشی نمی‌کند.

    نیکی هیلی در پاسخ به اینکه آیا آمریکا را یک رهبر اخلاقی جهت دنیا می داند، گفت: اعتقاد دارم که ما عالی نیستیم لیکن پرسشها خاص خودمان را داریم ولی اعتقاد دارم که همواره باید تلاش کنیم. زمانیکه این پست را تحویل گرفتم، دولت های قبلی آمریکا خیلی روی پرسشها داخلی متمرکز شده است بودند و رویکرد آنها در سیاست خارجی عدم توجه بود ولی بعد از آمدنم، یک قطعنامه ضد آمریکایی به حمایت کوبا تصویب شد که ما را بابت تمام غلط های در کوبا مقصر می دانست و ما رای ممتنع دادیم. آنها بعدا اسرائیل، یکی از نیرومند ترین متحدان ما را طبق قطعنامه ۲۳۳۴ برابر دنیا تحقیر کردند و ما رای ممتنع دادیم و اجازه دادیم تا تصویب شود. اعتقاد دارم که آمریکا باید رهبری خودش را بعد می گرفت و ما باید حقایق را به زبان آوریم؛ چه کشورها خوششان بیاید یا نه. من متوجه قدرت گرفتن جایگاه و احتراممان و اینکه کشورها واقعا از رهبری ما استقبال می کنند، شده است ام. به این علت که حتی اگر آنها از ما خشمگین باشند، از ما می خواهند که رهبری کنیم و آنها مرتبا این را به ما می گویند.

    هیلی گفت: اعتقاد دارم استمرار حمایت ما از متحدانمان، چه در اوکراین و چه اسرائیل، اهمیت زیادی دارد. اعتقاد دارم که مخالفت با “دیکتاتورها”، چه در ایران، سوریه، کوبا یا ونزوئلا و محکوم کردن آنها اهمیت زیادی دارد. اعتقاد دارم که اصلاح شرکت ملل اهمیت دارد لیکن مردم آمریکا باید آنچه بابتش پول می دهند، دریافت کنند. ما تلاش جهت اصلاح شرکت ملل را شروع کردیم و توانستیم بودجه ۱.۳ میلیارد دلاری شرکت ملل را کم کنیم و هنوز هم در همان جهت حرکت می کنیم. ما اکنون روی حجم کمک های کشورها متمرکز هستیم. این بخش هم اهمیت زیادی دارد. در بحث کمک خارجی هم به ترامپ گفتم که نیازی نیست ما به کشورهایی که “مرگ بر آمریکا” می گویند کمک کنیم. ما نیازی به کشورهایی که از ما حمایت نمی کنند و مانع تراشی می کنند، نداریم. اعتقاد دارم که باید یک نظر استراتژیک راجع به اینکه چه کسانی شریک ما هستند، وجود داشته باشد. نمونه بارز آن پاکستان هست. اجازه دادیم تا بیش از یک میلیون دلار روانه آنجا شود و آنها به پناه دادن به تروریست هایی که علیه ما هستند و سربازان را می کشند، ادامه دادند. این اصلا خوب نیست. تا زمانیکه آنها این اوضاع را اصلاح نکنند، نباید حتی یک دلار هم دریافت کنند. ارتقای ارزش های آمریکایی قطعا به نفع ایالات متحده هست.

    از سوی دیگر خبرنگار آتلانتیک به مساله قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و جنگ عربستان در یمن اشاره کرد. او به بحث ها در شورای امنیت راجع به قطعنامه ای جهت آتش بس و کمک انسانی در یمن اشاره کرد و راجع به منافع و ارزش های آمریکایی پرسید. به اعتقاد او این پرونده دشواری است که آمریکا در آن منافعی دارد و منافع آن هم در بحث قتل خاشقجی و هم جنگ در یمن در خطر است.

    سازمان ملل مکان خشنی است/ روسیه و چین مایه نگرانی‌اند ، نیکی هیلی

    نیکی هیلی گفت: همه چیز سیاه و سفید نیست. این قسمت سخت آن است ولی از این جهت باید به آن نگاه کرد که ما همکاری بسیار نزدیکی با عربستان در یمن داریم و آنها را ترغیب می کنیم تا اجازه دسترسی بشردوستانه بدهند. ما خیلی روی این مساله در شورای امنیت تمرکز کردیم. اوضاع خاشقجی هم مساله ای است که نمی توانیم آن را نادیده بگیریم و از آن بگذریم. نه نمی توانیم، علت هم این است که مقام هایی از دولت سعودی این کار را در یک کنسولگری سعودی کردند. ما از کار دولت سعودی نمی گذریم. نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم، نمی توانیم بگوییم اشکالی ندارد، نمی توانیم از چنین واکنش‌ها خشونت باری حمایت کنیم. مساله مهم این است که ما چشم پوشی نمی کنیم و گفته ایم اگر شما به استفاده از این واکنش‌ها خشونت بار ادامه دهید دیگر شریک شما باقی نمی مانیم. ولی خب می دانید، عربستان در مبارزه با کشور عزیزمان ایران یک شریک کامل است و تنها شریک واقعی ما در زمانی است که بحث مقابله با کشور عزیزمان ایران پیش می آید. بنابراین این یک اقدام تعادلی هست، ولی شما باید هر دو را انجام بدهید.

    هیلی در پاسخ به اینکه آیا باید محکوم کرد و همزمان متحد باقی ماند، گفت: ما مجبوریم. آنها هم انتظار ندارند که ما از آن بگذریم چون آمریکا اینطور نیست. اگر متوجه شده است باشید، به همین علت است که ما چندین تن از سعودی ها را تحریم کردیم و به همین علت است که خواستار مسوولیت پذیری شدیم، به همین علت است که تصویر العمل نشان دادیم. ما باید این کار را تا وقت رسیدن به نتیجه ادامه دهیم. آنها باید مقصران را پاسخگو کنند.

    سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد چین و روسیه را دشمن های ژئوپولیتیک کشورش دانست و همچنین اشاره کرد که ایالات متحده از قتل جمال خاشقجی چشم‌پوشی نمی‌کند.

    سفیر آمریکا همچنین گفت که دولت ترامپ باید تصمیم گیری کند لیکن این اعضای دولت محمد بن سلمان، رهبر دوفاکتوی عربستان بودند که مرتکب این قتل شدند، بعد به لحاظ فنی او مسوول است.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به احتمال ورود آمریکا به جنگ با کره شمالی گفت: آن وقت که تنش میان دو کشور به اوج خود رسیده بود اگر کره ای ها چیزی شلیک می کردند آمریکا وارد جنگ تمام عیار با این کشور می شد. در آن وقت که تنش ها اوج گرفته بود و احتمال جنگ با کره شمالی به علت آزمایش های موشکی و هسته ای این کشور قوت گرفته بود لفاظی های ترامپ قدرت چانه زنی و مذاکره مرا در شرکت ملل اوج برد و مرا قادر ساخت تا سه قطعنامه تحریمی علیه کره شمالی در شرکت ملل تصویب کنم . در عوض برنامه تسلیحاتی کره شمالی تضعیف شد و کیم جونگ اون، رهبر این کشور مجبور به قبول مذاکره شد.

    سازمان ملل مکان خشنی است/ روسیه و چین مایه نگرانی‌اند ، نیکی هیلی

    هیلی گفت به دیگر اعضای شورای امنیت هشدار دادم که ترامپ غیرقابل آینده نگری است بنابراین تحریم ها باید جهت ممانعت از بروز هرگونه درگیری تایید شود به همتایانم گفتم: من نمی توانم مدیر جمهور را متوقف کنم قادر به کنترل اونیستم من واقعا نمی دانم او چه خواهد کرد. ولی در واقعا از قدم بعدی مدیر جمهور خبر داشتم.

    هیلی گفت که در اکثر مواقع با ترامپ هم عقیده بوده ولی مواردی از عدم توافق هم داشته اند.

    هیلی در باره آینده سیاسی خود و اینکه شعارش جهت هیلی ۲۰۲۴ چه خواهد بود گفت که بعد از آخر کارش در شرکت ملل فقط به خوابیدن و استراحت و تماشای تلویزیون می اندیشد.

    وی گفت: هیچ کس مرا باور ندارد من حتی به آن فکر هم نمی کنم. طی هشت سال گذشته هفت روز هفته تلفن را با اضطراب و دلهره برداشته ام همواره دلواپس بودم که اتفاق بدی رخ داده و منتظر روزی هستم که اینقدر از تلفنم نترسم.

    واژه های کلیدی: روسیه | آمریکا | قطعنامه | سعودی ها | آمریکایی | اخبار بین الملل


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار